Ruch w forcie – Cherry 1991

Poradnik napisany przez gracza Cherry 1991. Dziękujemy za pozwolenie na publikację na DzikiTW.


JEŚLI MASZ HP DAJĄCE SZANSĘ UTRZYMANIA SEKTORA, A NIE MASZ ROTACJI, STÓJ!!!!! SWOJĄ UCIECZKĄ WPŁYWASZ NEGATYWNIE NA WYNIK BITWY!!!!

Witam. Z racji, iż jest wiele rzeczy mnie irytujących w zachowaniu ludzi na bitwach, mających problemy z „bezpiecznym” poruszaniem, piszę mały poradnik.

1) Czarna strefa.

Największy błąd popełniany przez Was. Polecenie „uwaga na bramę” jest zupełnie ignorowane, przez to ginie masa ludzi.


Stojąc w miejscu zaznaczonym kółkiem, zgarniasz ostrzał wewnątrz fortu (jasne pola). Nie widzą Cię wyłącznie osoby w czarnej strefie. Mając ok 5000 HP i 30 wrogów w forcie – giniesz i masz po bitwie.

2) Rotacje.

Niektórzy nie wiedzą, ale w przypadku „udanej” rotacji, strzałka ruchu zmienia kolor z czerwonej na zieloną. Mam nadzieję, że w sojuszu nie mamy daltonistów. Rotacje proszę o potwierdzanie „+”, ALE WYŁĄCZNIE GDY MASZ STRZAŁKĘ KOLORU ZIELONEGO!!! Potwierdzanie rotacji na czerwonej strzałce to SABOTAŻ dla sojuszu.

3) Małe HP na skraju baszty.

Pytanie – dlaczego osoby nie posiadające HP powyżej 5000 stają na skraju baszty? Offek z takim ustawieniem NIE MA SZANS na przeżycie dwóch rund ostrzału!!! Z góry mówię, nawet jeśli osoba jest online z takim HP, ale stoi na skraju baszty – zwyczajnie nie otrzyma wstępu na walkę. Dla mnie jest to strata strzelby, a dla tej osoby strata ponad godziny, strata energii i zero pożytku, tylko zniechęcenie.

4) Ruch po sektorach.

Przypominam. Poruszamy się po najbliższych sektorach. Duch przez dwa sektory TYLKO I WYŁĄCZNIE PRZY ROZKAZIE DOWODZĄCEGO.
Przykład:

* Z sektoru 48 możesz wykonać ruch na 36, 47, 49 i 58.
NIE MOŻESZ WYKONAĆ RUCHU DO SEKTORA 57 – stykanie się rogami sektorów nie oznacza przejścia bezpośrednio w rundę! Najczęstszy Wasz błąd.
* Łączenie dwóch sektorów to minimum jedna kratka (np w forcie 50 i 59)

5. Atak i cel na sektory.

Zakładamy sytuację. Lecimy z atakiem górą z prawej strony, mamy sektor 10, blokują poszukiwaczami sektor 24 oraz 9. Jeżeli poszukiwaczowi włączy się premka, strzelasz do najbliższej osoby! Przykład obrazkowy:

Tak wygląda rozkład strzałów w przypadku braku ruchu na sektory 24/9 lub też uruchomienie premium postaci.

PRZYPOMINAM TEŻ, JEŚLI NIE ODDASZ STRZAŁU W POSZUKIWACZA Z TEGO SEKTORU – TO NIE JEST BŁĄD. Widocznie załączył się bonus postaci i strzelasz do najbliższego

6) Chronologia oddawanych strzałów / pierwszeństwo ruchu.
– Generał z najwyższą ilością dowodzenia
– Kolejni generałowie z niższą wartością dowodzenia
– Kapitan z najwyższą ilością dowodzenia
– Kolejni kapitanowie z niższą wartością dowodzenia
– Szeregowy z najwyższą ilością dowodzenia
– Kolejni szeregowi z niższą wartością dowodzenia
Analogiczna sytuacja przy rezerwistach i zdrajcach.

WAŻNA INFORMACJA. W PRZYPADKU UCIECZKI Z BASZTY I PEŁNYCH SEKTORÓW OBOK – MOŻESZ DAĆ STRZAŁKĘ NA GRACZA O WYŻSZEJ RANDZE, KTÓRY SIĘ EWAKUUJE!!! Manewr ryzykowny, zazwyczaj decyduje o tym dowodzący.

Znajomość chronologii ma ogromne znaczenie, jeśli chodzi o właściwe wykonywanie ruchów.

 

Cherry 1991x