Poradnik fortowy według Samuel Colt Smith

1. Wybór klasy postaci.

W tym dziale zostaną umieszczone porady, która klasa radzi sobie najlepiej w walce o fort oraz ewentualne kierunki rozwoju. Generalnie z każdej klasy można zrobić fortowca – zabijakę. Niektórzy jednak mają zalety i wady, których nie posiadają inne klasy.
Do rzeczy:

Żołnierz idący w siłę – standardowe rozwiązanie większości ludzi, nie jest rewelacyjny, nie jest fatalny…
Zalety – ogromna ilość punktów życia, dodatkowa wytrzymałość z racji dawania punktów w siłę, teoretycznie sumujące się dowodzenie wszystkich żołnierzy stojących po sąsiedzku, ale po ostatnich aktualizacjach praktycznie pozbyto się wszelkich bonusów na fortach(oprócz strzelb i sektorów). Może nosić broń fortową o 3 poziomy za ,,dużą”
Wady – Moim zdaniem jest trochę jak mięso armatnie i tarcza strzelnicza dla zawadiackich krytyków.

Bob
Zalety – spora ilość punktów życia, dodatkowa wytrzymałość z racji dawania punktów w siłę, bonus fortowy klasy postaci [zwiększony bonus sektora o 30% (z premium na klasę postaci o 60%)]

Wady – na początku zazwyczaj jest się full bobem 100% budowania z powodu budowania miast i fortów. Dopóki nie zrobi się reskillu pod HP, jest się przeciętniakiem, a i tak bob nigdy nie będzie mógł konkurować z żołnierzem w tej kwestii.

Poszukiwacz przygód
Zalety – szybki rozwój postaci, łatwo zdobywane pieniądze na odpowiedni ekwipunek, bonus fortowy klasy postaci [po drugim trafieniu w rundzie otrzymuje 25% (50%) szans na uniknięcie kolejnych trafień w danej rundzie. (upraszczając, postać staje się niewidzialna)] PPek jest genialnym rozwiązaniem, dla osób, które słuchają rozkazów i chętnie blokują sektory, bo do tego nadaje się najlepiej.
Wady – mniejsze HP od żołnierza

Zawadiaka
Zalety – bonusy z uniku i celowania z racji bycia pojedynkowiczem, może biec dalej i zaliczyć więcej bitew w ciągu jednego dnia(jeśli oczywiście przeżyje), gdyż ma bonusy do prędkości, bonus fortowy klasy postaci [otrzymuje szansę 10% (20%) na zadanie trafienia krytycznego. Trafienie krytyczne zabiera dodatkowo 10% maksymalnych punktów życia celu]. Osobiście uwielbiam to rozwiązanie, dobra klasa dla osób, które trzymają się z tyłu, bo zawadiakę lepiej trzymać z tyłu… Krytyki gwarantują dużo expa i skrzynek.
Wady – mniejsze HP od żołnierza, strasznie dużo zawadiaków fortowców się ostatnio namnożyło…

Wybierając klasę postaci warto także liczyć się z faktem, że zdecydowana większość wybierze żołnierza/zawadiakę, a także, że baszty robotników i zawadiaków są zwykle rozbudowane jako pierwsze. Na baszcie poszukiwaczy praktycznie zawsze znajdzie się wolne miejsce, czego nie można powiedzieć o baszcie żołnierskiej(najdłużej się zwykle czeka na jej rozbudowanie)

Oczywiście wszystkie wyżej opisane klasy mogą wyglądać w praktyce inaczej. Zależy to od strategii, buildu, upodobań i umiejętności graczy

 

2. Umiejętności fortowe.

Umiejętności fortowe praktycznie nie działają, więc nie ma co liczyć na bonusy z nich! Budując fortowca najlepiej po prostu walić wszystkie umiejętności w punkty życia!! Nieważne, czy zaczniecie dawać w PŻ już na początku gry, czy na odpowiednio wysokim levelu zrobicie reskill, istotne jest, że jeśli chcecie być prawdziwymi fortowcami, to prędzej czy później przerzucenie pkt w HP was czeka! Poniższe informacje dałem tylko na wypadek, gdyby przyszłe aktualizacje znów coś pozmieniały.

W ataku na fort liczą się – wytrzymałość, celowanie, unik, dowodzenie

W obronie fortu liczą się – chowanie się, celowanie, unik, dowodzenie

Najważniejsze są jednak punkty życia, ponieważ dzięki nim możemy więcej oberwać a tym samym dłużej pozostać na polu bitwy, ponadto ww. umiejętności od jakiegoś czasu nie dają absolutnie nic na fortach.

Przy każdej próbie strzału, lub próbie uniknięcia strzału brane pod uwagę są dokładnie 3 umiejętności, a przynajmniej kiedyś były.
Atak na fort
– strzelanie do wroga – wytrzymałość, celowanie, dowodzenie
– unikanie wrogich strzałów – wytrzymałość, unik, dowodzenie
Obrona fortu
– strzelanie do wroga – chowanie się, celowanie, dowodzenie
– unik strzału przeciwnika – chowanie się, unik, dowodzenie

 

4. Broń fortowa.Obrażenia jakie zadajemy podczas bitwy zależą tylko i wyłącznie od broni podręcznej(fortowej). Dlatego warto się zaopatrzyć w porządną. Najlepiej regularnie zaopatrywać się w broń dostosowaną do poziomu jaki posiadamy.
Osobiście polecam bronie o jak najmniejszym rozrzucie obrażeń, czyli odradzam wszelkiego rodzaju strzelby, gdyż raz możemy zadać 300obrażeń a raz 20obrażeń, jest to czysta loteria, co w porównaniu z elementem losowym wszechobecnym w bitwie fortowej(zarówno w celowaniu, jak i wielkości zadanych obrażeń) potrafi człowieka zdemotywować.
Polecam także zwrócić uwagę na zależność cena-obrażenia-level, gdyż czasem się może okazać, że droga broń na wyższym levelu zabiera podobne obrażenia co tańsza broń z niższego levelu, właśnie dlatego polecam bronie precyzyjne.

Poniżej spis najlepszych broni na dany przedział lvl postaci.
1. Precyzyjna kusza (120-192) od 23 lvl do 30 lvl
2. Pistolet odprzodowy Bowie’ego (145-155) od 30 lvl do 33 lvl
3. Precyzyjny arkebuz (112-232) od 33 lvl do 43 lvl

4. Precyzyjny muszkiet (126-266) od 43 lvl do 53 lvl

5. Precyzyjna flinta (168-268) od 53 lvl do 63 lvl

6. Precyzyjny Karabin Sharpsa (172-292) od 63 lvl do 73 lvl

7. Precyzyjna odtylcówka (200-296) od 73 lvl do 78 lvl

8. Precyzyjny Winchester (200-312) od 78 lvl wzwyż

by bartezdii

5. Idealny fortowiec.Warto zadać sobie pytanie, kto jest idealnym fortowcem?Czy jest to Poszukiwacz, który jest mistrzem uników, świetnym blokerem i postacią z łatwą drogą rozwoju?A może Zawadiaka, który zadaje krytyczne obrażenia przeciwnikom, szybki, szybko zyskujący dobrze rozbudowaną basztę?A może jednak Robotnik, który już na początku świata jest bardzo pożądany, którego chętnie przyjmą w każdym mieście, który ma przełatwy quest klasowy i średni bonus fortowy, pamiętajmy, że jego baszta z reguły powstaje jako pierwsza?

W końcu zostaje Żołnierz, który zawsze będzie większym koksem od innych klas, który szybciej o 3lvle zakłada broń zarówno pojedynkową jak i fortową(z premką 6)?

Nieważne na jaką klasę się zdecydujecie, czy zrobicie złotą strzelbę, czy od początku gracie na fortach, czy dopiero po jakimś czasie się przerzucacie… By móc się nazywać fortowcem, musicie poświecić punkty umiejętności na HP!!!
Nie ma co się bać, że będziecie mieć słabe prace, nie po to ta postać! HP, HP i jeszcze raz HP, bez tego nie da się wygrywać bitew!!

Poradnik został stworzony przez Samuel Colt Smith
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s