Sety i ich opłacalność według *Kwaska*

Jak wiadomo teraz na bitwach liczą się tzw bonusy oraz nowe wzory.

Zaczerpnięte z forum głównego:

Wzór przed zmianą:

b=x^0.4+y^0.4+z^0.4+n+m+o

Wzór po zmianie:

b=x^0.6+y^0.4+z^0.5+n+m+o

gdzie:
b – bonus
^ – potęga
x – punkty umiejętności za wytrzymałość/chowanie się
y – punkty umiejętności za celowanie/unik
z – punkty umiejętności za dowodzenie
n – bonus za sektor w którym stoimy
m – stały bonus zależny od tego czy celujesz czy unikasz strzału (gdy celujesz m=25, a gdy unikasz m=10)
o – bonus klasy postaci
Dodatkowo wprowadzono dwie nowe wartości, dodatkowe obrażenia i absorpcję obrażeń.
dodatkowe obrażenia: obrażenia + (obrażenia * dowodzenie / max HP)
absorpcja obrażeń: 300 * (wytrzymałość lub chowanie się) / max HP

Kilka osób zaczęło się więc bawić z ubrankami oraz setami broni aby sprawdzić co wychodzi najkorzystniej do ataku lub tez obrony fortu.

Porównałem ze sobą cztery sety ubrań z ostatnich loterii oraz jeden sety ubrań ogólnodostępnych na targu lub w mieście. Jako zestaw broni użyłem Złotej strzelby + Złota szabla.
Sety są następujące:
1. Set ogólnodostępny dla przeciętnego gracza. W jego skład wchodzą:
[Kapelusz Nathaniela Bumppo][Skórzany szalik Nathaniela Bumppo][Brązowy płaszcz][Pas Calamity Jane][Szlacheckie kowbojskie spodnie][Sandały]
2. Ubranka Nataniela Bumppo
3. Ubranka Willa Munnyego
4. Ubranka Jeremiaha Jonsona
5. Ubranka Elfego Baca

Pod uwagę brałem umiejętności jakie będę posiadał w podanych oto setach i zliczyłem ich łączną sumę, aby dowiedzieć się co wychodzi najkorzystniej dla gracza. Pod uwagę były brane następujące umiejętności: Wytrzymałość, Punkty życia, Unik, Chowanie się, Celowanie, Dowodzenie – umiejętności te były moimi rozłożonymi umiejętnościami oraz tymi otrzymanymi z ciuszków i broni. Jako dodatkową informację podałem hp jakie uzyskuję w danych setach.
Oto wyniki:
1. 1026 punktów – 6330hp
2. 1145 punktów – 6620hp
3. 1101 punktów – 5850hp
4. 1112 punktów – 5850hp
5. 991 punktów – 5920hp

Tak więc jak wynika z tego, najbardziej nieopłacalnym jest set ciuszków Elfego Baca połączony z zestawem Złotych broni. Ciekawym zaskoczeniem jest zestaw Jeremiaha Johnsona, który wypada lepiej w zestawieniu od setu Willa na który wszyscy polują.
Jeśli hp to podstawa to nadal najlepszy jest zestaw Nathaniela Bumppo, jednak nie kazdy go ma, a zdobyć go jest bardzo trudno, dlatego też nowe sety to na pewno ciekawostka dla osób nie posiadających ciuchów Bumppo, gdyż mogą się nareszcie ubrać ciekawie na forty i zyskać sporo umiejętności w porównaniu do przeciętnego gracza nie posiadającego żadnego ubranka setowego. Posiadacze setów Willa czy tez Jeremiaha zyskują na tym jakieś 75-85 umiejek, co może się przełożyć na hp gracza. W przypadku żołnierzy będzie to jakieś dodatkowe 1500hp (posiadacze premki), co już nie jest wynikiem małym.
Nie mając żadnego ubranka setowego musimy wybierać pomiędzy bonusami a hp. Można próbować oczywiście połączyć jedno z drugim, ale skończy się to na tym że będziemy mieć marne hp i kiepskie bonusy.
Nowe sety dają nam możliwość takiego rozłożenia umiejek aby mieć ciekawe bonusy na bitwach i hp na poziomie 6000 (oprócz żołnierzy), co moim zdaniem jest dosyć dobrym rozwiązaniem.

A teraz z innej bajki… No bo posiadając set Bumppo + Złotko, w sumie nie powinienem interesować się nowymi setami, bo nie dają mi nic oprócz straty bryłek/pieniędzy.

Zacząłem się więc zastanawiać nad bonusami jakie dają mi bronie i ubranka. I teraz mam tak:
Bumppo i Złotko – +3 i +3 do ataku i obrony, oraz +2 do ataku i obrony sektora w którym stoję +15 do zadawanych obrażeń.
Ubrania Willa M. – +35 do zadawanych obrażeń dla sektora w którym stoję.
Bronie Willa M. – +15 do zadawanych obrażeń dla sektora w którym stoję.
Tak więc zakładając pełny set Willa M (ciuszki + broń), otrzymuję +50 do zadawanych obrażeń dla sektora w którym stoję.
Pytanie jest takie: Czy opłaca się zamienić +6 do bitwy dla mnie i +2 do bitwy oraz +15 do zadawanych obrażeń dla sektora w którym stoję, na samo +50 do zadawanych obrażeń dla sektora w którym stoję?
Teoretycznie dla zawadiaki opłaca się to, bo będzie zadawał większe obrażenia. jego strzały będą aż o 50 większe jeśli będzie posiadał pełny komplet Willa M. Tylko co mi z zadawanych obrażeń jeśli nie będę trafiał?

Moim zdaniem nowe sety ubrań zyskują trochę bardziej kiedy połączymy je z nowymi setami broni:
Set ubrań JJ z broniami JJ daje nam 1136, hp niestety spadło o 130, ale biorąc pod uwagę że zyskaliśmy 24 umiejki to wychodzimy na tym korzystnie.
Set WM z broniami WM daje nam 1121 punktów, hp również spadło o 130, zyskujemy na tym 20 umiejek, więc nie jest jeszcze tak źle.
Dla osób będących obecnie full hp nowe sety dają jedynie bonusy do ataku lub obrony.
Przykładowo pełny set Willa z broniami daje całe 3 punkty do Uniku, które pochodzą ze sprawności jakie poszczególne ubranka i bronie graczowi dają.

Tak więc posiadając pełen set Bumppo i Złotko lub tez strzelbę Bumppo, wydaje mi się że nie warto zamieniać tego na nowe sety.
Jeśli nie miał ktoś do tej pory pełnego Bumppo, a ma na zbyciu trochę bryłek lub $ to może postarać się o któryś z dwóch nowych setów, Willa lub Jeremiaha.
Jak już pisałem wyżej, nowe sety dają nam możliwość takiego rozłożenia umiejętności aby mieć ciekawe bonusy na bitwach i hp na rozsądnym poziomie. Na pewno zyskamy na tym w porównaniu do przeciętnego gracza mającego na sobie zestaw ubrań ogólnodostępnych w sklepach i na targu.

Na koniec dodam jeszcze że set Jeremiaha może być ciekawą opcją dla Poszukiwaczy Przygód. Pełny set z broniami daje nam obniżenie wartości otrzymywanych obrażeń o 60punktów. Dodatkowo otrzymujemy sporo punktów w Unik i Chowanie się, kluczowe umiejętności podczas obrony. PP z premką zaopatrzony w taki set może znacznie dłużej niż do tej pory blokować sektor w którym stoi.

 

Jako że była kolejna loteria i dla graczy przeznaczono kolejny zestaw ciuszków pod forty to trzeba było przetestować jego opłacalność.

Porównałem ze sobą cztery sety ubrań z ostatnich loterii. Jako zestaw broni użyłem Złotej strzelby + Złota szabla.
Sety są następujące:
1. Zestaw ubrań Nataniela Bumppo
2. Zestaw ubrań Georga McJunkina
3. Zestaw ubrań Willa Munnyego
4. Zestaw ubrań Jeremiaha Johnsona

Pod uwagę brałem umiejętności jakie będę posiadał w podanych oto setach i zliczyłem ich łączną sumę, aby dowiedzieć się co wychodzi najkorzystniej dla gracza. Pod uwagę były brane następujące umiejętności: Wytrzymałość, Punkty życia, Unik, Chowanie się, Celowanie, Dowodzenie – umiejętności te były moimi rozłożonymi umiejętnościami oraz tymi otrzymanymi z ciuszków i broni. Jako dodatkową informację podałem hp jakie uzyskuję w danych setach.
Oto wyniki:
1. 1153 punktów – 7120hp
2. 1103 punktów – 7100hp
3. 1111 punktów – 6350hp
4. 1120 punktów – 6350hp

Wiem że porównywałem już 3 z tych setów wcześniej, ale w międzyczasie zmieniłem trochę rozkład swoich umiejek i zmieniło się moje hp oraz były nowe serie zadań, po wykonaniu których otrzymałem kilka umiejętności.
Początkowo miałem tylko porównać zestaw Georga McJ z zestawem Bumppo (ze względu na podobne hp), ale po nałożeniu setu McJ stwierdziłem że warto go jeszcze porównać z zestawem JJ.
Tak więc na moje wychodzi że set McJ jest dobry na obrony, otrzymujemy w nim hp takie samo jak w secie Bumppo, dodatkowo otrzymujemy jako bonus absopcję. Tylko czy jest to opłacalne? W secie JJ mamy do rozdania o 17 umiejek więcej a do tego absorpcja też jest większa.
Moim zdaniem zestaw Georga McJ jest dobry na forty jeśli do tej pory nie wylosowaliśmy żadnego innego zestawu (Bumppo, Willa, Jeremiaha), otrzymujemy dzięki niemu jakieś tam bonusy. Jednak zestaw ten nie dorównuje jeszcze zestawom z poprzednich loterii.
Tak więc, jeśli ktoś może kupić ten zestaw w miarę tanio, to proszę bardzo. Jednak wg mnie nie jest on wart tych cen jakie obecnie są na Targu.

Dopiszę żeby bonusiarze mogli sobie poskładać umiejki.

Wzór po zmianie:

b=x^0.6+y^0.4+z^0.5+n+m+o

gdzie:
b – bonus
^ – potęga
x – punkty umiejętności za wytrzymałość/chowanie się
y – punkty umiejętności za celowanie/unik
z – punkty umiejętności za dowodzenie
n – bonus za sektor w którym stoimy
m – stały bonus zależny od tego czy celujesz czy unikasz strzału (gdy celujesz m=25, a gdy unikasz m=10)
o – bonus klasy postaci
Dodatkowo wprowadzono dwie nowe wartości, dodatkowe obrażenia i absorpcję obrażeń.
dodatkowe obrażenia: obrażenia + (obrażenia * dowodzenie / max HP)
absorpcja obrażeń: 300 * (wytrzymałość lub chowanie się) / max HP)

Do tego teraz dochodzą 3 tabelki:
Rozdane umiejętności – bonus

Dowodzenie:
1 1
4 2
9 3
16 4
25 5
36 6
49 7
64 8
81 9
100 10
121 11
144 12
169 13
196 14
225 15
256 16
289 17
324 18
361 19
400 20

Celowanie / Unik
1 1
6 2
16 3
32 4 (moim zdaniem więcej nie warto)
56 5
89 6
130 7
182 8
243 9
317 10

Wytrzymałość / Chowanie się
1 1
4 2
7 3
11 4
15 5
20 6
26 7
32 8
39 9
47 10
55 11
63 12
72 13
82 14
92 15
102 16
113 17
124 18
136 19
148 20
160 21
173 22
187 23
200 24
214 25
229 26
243 27
259 28
274 29
290 30
306 31
323 32
340 33
357 34
375 35
393 36
411 37
430 38
449 39
468 40

I teraz każdy rozdaje sobie tak umiejętności aby w ciuszkach mieć jak najlepszy bonus.

Jakiś czas temu weszły do gry nowe zestawy, które są lepszym odpowiednikiem starych WM, JJ, Bumppo. Niestety nikt ich chyba do tej pory nie porównywał. A szkoda bo każdy ich używa na bitwach i jak wiadomo są one niezłe.

Porównałem ze sobą trzy sety ubrań (razem z koniem i siodłem) z ostatnich loterii. Jako zestaw broni użyłem Złotej strzelby + Złota szabla.
Sety są następujące:
1. Zestaw ubrań oraz koń i siodło Deadwooda Dicksa (DD)
2. Zestaw ubrań oraz koń i siodło Black Barta (BB)
3. Zestaw ubrań oraz koń i siodło Boba Daltona (BD)

Pod uwagę brałem umiejętności jakie będę posiadał w podanych powyżej setach i zliczyłem ich łączną sumę, aby dowiedzieć się co wychodzi najkorzystniej dla gracza. Pod uwagę były brane następujące umiejętności: Wytrzymałość, Punkty życia, Unik, Chowanie się, Celowanie, Dowodzenie – umiejętności te były moimi rozłożonymi umiejętnościami oraz tymi otrzymanymi z ciuszków i broni. Jako dodatkową informację podałem hp jakie uzyskuję w danych setach.
Oto wyniki:
1. 1806 punktów – 10370hp
2. 1757 punktów – 7670hp
3. 1737 punktów – 7670hp

1. Zestaw ubrań oraz koń i siodło Deadwooda Dicksa
Ciekawy set dla żołnierzy, ale nie bez wad. Otrzymujemy z niego sporo umiejętności, jednak brak tu dowodzenia, które moim zdaniem jest dosyć ważne. Otrzymujemy Wytrzymałość, hp, Chowanie się i Unik (245, 270, 245 i 211) oraz całe 3 Zręczności która przekłada się na Celowanie.
Moim zdaniem Unik oraz Celowanie nie odgrywają znaczącej roli podczas bitw fortowych (więcej niż 32 nie ma sensu) więc te 211 umiejek jakie otrzymujemy tutaj do Uniku jest troche zmarnotrawieniem potencjału tego setu. Gdyby zamiast tego było Dowodzenie to mógłbym śmiało powiedzieć że jest to najlepszy set fortowy dla żołnierzy.
Na pewno jest to ciekawy set ze względu na Absorpcję oraz bonus do obrony podczas bitwy o fort. Dodatkowym jego atutem jest to że na moim poziomie (135lvl) otrzymujemy prawie 3k hp więcej niż w secie Barta lub Daltona (żołnierze więcej). Można więc spokojnie przeznaczyć sobie kilkadziesiąt punktów umiejętności aby ewentualnie dać to w dowodzenie. Posiadając kompletny set i przeznaczając przykładowo 64 umiejętności w dowodzenie stracimy około 600hp ale zyskamy lepszy bonus oraz nasze hp będzie oscylować w granicach 10000.

2. Zestaw ubrań oraz koń i siodło Black Barta
Najlepszy moim zdaniem set dla Zawadiaki. Łączny bonus +55 do obrażeń oraz w miarę równo rozłożone umiejętności potrzebne do bitwy fortowej. Otrzymujemy Wytrzymałość, Chowanie się, Dowodzenie i Celowanie (186, 253, 226 i 242) oraz 18 Sprawności która przekłada się na Unik. Ciekawe jest to że otrzymujemy mniej wytrzymałości niż chowania się, podczas gdy set nastawiony jest raczej na zadawanie obrażeń i atakowanie podczas bitwy o fort. Jednak wydaje mi się iż jest to spowodowane tym że zazwyczaj gracze fortowi mają cechy w siłę i w związku z tym wytrzymałość jest z siły więc IG postanowiło trochę wyrównać poziom Wytrzymałości i Chowania się aby wszystko nam się ładnie rozkładało.
Podobnie jak i set DD ten również nie pozostaje bez wad. Za dużo umiejętności poszło w Celowanie, a brak chociażby 20 umiejek w Unik. Wydaje mi się że gdyby rozłożyć to równomiernie lub przenieść część Celowania w Wytrzymałość lub Dowodzenie set ten byłby jeszcze lepszy.
Pomimo tej niewielkiej wady set ten jest obecnie najlepszym setem fortowym dla każdego Zawadiaki.

3. Zestaw ubrań oraz koń i siodło Boba Daltona
A teraz ostatni, ale nie najgorszy set. Wydawać by się mogło że najmniejsza liczba umiejętności przełoży się na jakość tego setu. Nic bardziej mylnego.
Zacznijmy jak w przypadku wcześniejszych setów od porównania umiejętności jakie otrzymujemy. W secie Daltona dostajemy Wytrzymałość, Chowanie się, Dowodzenie i Unik (168, 250, 186 i 250) oraz 51 Zręczności dzięki której mamy wystarczającą ilość Celowania. Jak widać po rozłożonych umiejętnościach dostajemy mniej niż z wcześniej opisywanych setów to jeszcze ważniejsze umiejętności są zamienione na Unik i Celowanie (300 punktów łącznie). Moim zdaniem jest to duża wada tego setu. Można by te umiejętności spożytkować lepiej, np cały unik przenieść w dowodzenie lub hp.
Pomimo swojej wady zestaw ten jest najlepszym zestawem dla Poszukiwaczy. Dostajemy tutaj łączny bonus +100 do Absopcji co przy połączeniu z broniami JJ tworzy ciekawy zestaw dla tzw blokera. Zestaw ten może się sprawdzić zarówno dla Poszukiwaczy jak i dla Robotników oraz Żołnierzy. Mniejsze obrażenia oznaczają możliwość dłuższego blokowania danego sektora co podczas bitw fortowych ma ogromne znaczenie.

Zestawy te były porównywane na 135lvl postaci i dla niższych lvl wartości podane przeze mnie mogą być inne.
Zestawy te stają się opłacalne w okolicach 75-80 lvl postaci. Poniżej tego pułapu polecam opisywane wcześniej już zestawy Nataniela Bumppo, Georga McJunkina, Willa Munnyego i Jeremiaha Johnsona.

Poradnik napisany przez  *Kwaska*

Jeśli kopiujesz zawartość  strony, proszę wstaw link z którego to kopiowałeś. Napracowałem się nad tym wszystkim.

thewest.1.ufacebook

 
Reklamy

3 odpowiedzi na „Sety i ich opłacalność według *Kwaska*

  1. KsF pisze:

    do dupy ten poradnik, jesli ktos traktuje na rowni celowanie i unik z dowodzenie i hp oraz nie bierze pod uwage absorpcji lub tez bonusow sektorowych to o czym tu w ogole rozmawiac. jedynie mozna wprowadzic nowych graczy w blad. wstyd Wojcieszy ze takie cos wisi w ogole na Twojej stronie

    Polubienie

  2. *Kwaska* pisze:

    Chyba już stało się to nieaktualne 🙂
    @KsF ten poradnik wisiał tu już kilka lat, niestety z biegiem lat oraz z wprowadzeniem nowych setów zdezaktualizował się. A co do równego traktowania to chyba nie przeczytałeś całości, bo zaznaczone tam zostało że więcej celowania niż 32 nie warto było dawać. Dodatkowo przy porównywaniu pisane było o bonusach.

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s