Poradnik pojedynkowy by Premier69

Poradnik pojedynkowy by Premier69.

Cześć! długo się zabierałem za zrobienie takiego poradnika, w sumie nadszedł już czas. Poradnik ten dedykuję każdej osobie, która szuka odpowiedzi dotyczących pojedynków, buildów, taktyk i itemków. Oczywiście zezwalam na kopiowanie i powielanie go na swoich stronach.

Słowem wstępu:
Pojedynki w dzisiejszych czasach są uzależnione w przewadze od szczęścia, nie mniej jednak dobre rozdanie cech i umiejętności, oraz bonus z ubrań gwarantują nam wygraną (szczęściu trzeba pomagać ).

1. Nasze cele
Odpowiedzmy sobie pierwsze co chcemy osiągnąć w pojedynkach, uświadamiam Wam, że wszystko wymaga czasu, nerwów i nauczenia się przegrywać. NIGDY, powtarzam, NIGDY nie będziemy mieli postaci, która wygra z każdym, no niestety. W 99% przypadków jest tak, że dana postać (z dobrze rozdanymi umiejetnosciami) wygrywa z każdym, lecz jest garstka osób, która może ułożyć tak umiejętności aby właśnie daną osobę pokonać (ustawianie się pod kogoś). Do czasu kiedy nie nabędziemy pokory i nie nauczymy się, że przegrana to element pojedynku, nie będziemy w pełni dojrzałym pojedynkowiczem.
Mierzmy siły na zamiary!, małymi krokami osiągniemy to co chcemy, nie warto się zniechęcać.

2. Klasy postaci

Jeżeli nastawiamy się na pojedynki warto przemyśleć swoją klasę postaci.
W grze mamy 4 [pp, zawadiaka, bob i żołnierz]. De facto każdą klasą postaci możemy zdobyć topkę, osiągnąć swoje cele, ostro kosić i wsławić się w pvp.
Niestety tylko dwie klasy dają nam przewagę.
-Żołnierz-
+bonus pkt. życia
+bonus do taktyki 50/100% w pojedynkach
-Zawadiaka
+prędkośc na mapie +10%
+motywacja do pojedynków wzrasta szybciej
+bonus $ w pojedynku
+15/30 minut zasięgu pojedynku bez pokonywania tej odległości
+trening percepcji, przez co zobaczymy jaki bonus dają ubrania naszemu przeciwnikowi

Moim zdaniem bonusy zawadiaki są to niuanse, do 300+- poziomu pojedynków mamy przeciwników bez liku, także szukać i biegać daleko nie trzeba, na tw-db, lub też z doświadczenia możemy skumać co i ile nasz przeciwnik ma z ubrań, bonus $ z pojedynku- uświadamiam, że na pojedynkach więcej się wydaje niż zarabia, no niestety (wzmocnienia + reskill + temki do pojedynkow).

3. Poziomy postaci i pojedynki

Każdy przedział poziomu pojedynków i gracze w nim zawarci rządzą się swoimi prawami. Czym wyższy lvl pojedynków tym częściej robię reskill. Generalnie pominę pojedynki do 130 poziomu, tylko dlatego, że w dzisiejszych czasach warto samemu próbować do tego poziomu kombinować i testować swoje pomysly, człowiek uczy się na swoich błędach, rzadziej w poradnikach .

4. Itemki (wszystko odnosi się na +- 130lvl)

Bronie:
Broń biała:


Zestaw Cullena bakera,
– dodaje ogromną ilośc cech
– dużo celowania [+-] 33 celowania
– sporo zaskoczenia -27 z setu
– generalnie najlepszy set broni do pojedynków [nie liczę broni z loterii]
– top broń dla strzelców jak i dla orków
– ogromna ilośc odporności/refleksu, jak i set ubrań tak i bronie są mega defensywne


Bronie wielkanocnej rozgrywki [bodajże z 2014 roku]
-spora ilość siły uderzenia z setu, bardzo dobra alternatywa

-złoty set dodaje sporo prędkości
-na 130lvlu ma większy pułap obrażeń niż bronie Cullena Bakera
-dodaje do celowania

-NIE SETOWA BROŃ-
w dobie ulepszeń całkiem spoko opcja,


Ostry niklowany tomahawk na +2, +3 obrażenia bliskie złotemu tomahawkowi + ODPORNOŚĆ!


Precyzyjny dragons, na +3 lepszy niż howdah

Dobrych broni -nie-setowych jest sporo, warto szukać i oglądać, niestety nic nie da nam tyle co set broni [wielkanocna, złotko, bronie z danego zestawu itd]

Zaprzęgi:

Zaprzęg Black Barta,
-daje sporo celowania
-dobry jeżeli jesteśmy orkami, i atakujemy ludzi cel/unik


Zaprzęg Franka Jamesa,
-spooora ilośc siły uderzenia
-spora ilośc refleksu -> dobry vs orkowie/ strzelcy z wysokim ilorazem strzelania
-daje najwiekszą liczbę um/cech STAŁYCH (setowych z przelicznika).


Zaprzęg Doolinsa,
-sporo uniku
-dodaje do zaskoczenia/taktyki -> używany generalnie przez celowanie/unik


Zaprzęg Boba Daltona,
-prawie 60 uniku
-dobry do defensywy

Pragnę tylko Was uświadomić, że dobry zaprzęg to podstawa, ogromny boost do liczby cech/umiejętności. Niestety niektóre są drogie i rzadkie.

Produkty:

Wycior, + 10% motywacji do pojedynków, MUST HAVE jeżeli chcemy expa, dygresja: nie warto schodzić poniżej 75% motywacji do pojedynków, znacznie obniża to doświadczenie.


Dżemor
-tylko dla strzelców, +15 cel/strzelanie


Kamień polerski
-30-50 obrażeń w pojedynku, x8 = 400 zdrowia, potrafi zmieść z powierzchni ziemi. Polecam używać podczas każego pojedynku- cena wysoka, niestety.


-dla orków typowo, jeżeli inni w Siłę uderzenia nas nękają +20 odporności piechotą nie chodzi.

Ubrania
– Dziś liczą się tylko dwa sety:

Set Doolinsa

+przy 6 itemkach 0.2% unik, 0.5% celowanie, 0.5%, 0.5% zaskoczenie i taktyka, 0.4% charyzma DODATKOWO spora ilość [spora? OGROMNA!] uniku, celowania, taktyki i zaskoczenia
+stricte dla strzelców (no chyba, że jesteś hardkorowym orkiem, patrz niżej)
+defensywa to unik + taktyka, której jest sporo


Set Kucharza, Krzysztofa, Kucharza, Bakera.

+sporo uniku
+sporo celowania
+++dodaje refleks, odporność -> dla dojrzałych, grających również defensywnie strzelców
+dla orka jak ulał, dodaje +- 180 celowania [ z brońmi +- 210]

—> Na niższych poziomach (do 70) polecam sety ktore dają STAŁĄ liczbę um/cech, takie jak Doca, Freemana, jest to związane z tym, że skalowanie na % 0.xx x poziom daje mniej aniżeli stała ilość ze starszych setów.

SKŁADAK
Mój ulubiony bo to czysta finezja, zależnie od tego co potrzebujemy dobieramy sobie itemki. Polecam do tego http://tw-db.info/?strana=schopnosti
5. MERITUM

Pojedynki rozdzielę na 2 części a) broń biała b) broń strzelecka.

a) broń biała

Odpornośc- refleks- celowanie

Na 130 lvl powinniśmy mieć +- 155/430 um/cech.
-Rozdajemy wszystko w siła
.dostajemy odporność, pkt. zdrowia, siła uderzenia

sety: w grze obecnie liczą się: Cullena Bakera, Bila Doolinsa, składak

Cullen: set dobry, typowo defensywny, daje nam refleks odpornośc i 200+- celowania.
Cechy: siła
Mamy bazowo 300 odporności +- -> dobijamy do 350
Dobijamy 320 celowania (130 um)
Dobijamy 350 siły uderzenia (175 +- um)
Dobijamy 250 refleksu (75 um +-)

plusy:
-celowania, sporo trafień
-ogromne obrażenia z uwagi na 350 siły uderzenia
-wysoka odpornośc na broń białą
minusy:
-mało refleksu vs. full strzelcom, cóż wystarczą 2,3 trafienia aby zbić strzelcowi, który jest pod unik/celowanie/strzelanie połowę zdrowia-> eliminuje go to też w kolejnym pojedynku (możliwość omdlenia).

Baker, tym razem defensywa
-cechy: siła
-odporności dobijamy 420(120 um)
-refleksu dobijamy 380 ( 220 um +-)
-celowanie dodajemy resztę, +- 90 +- jest 290, priorytetem jest zaprzęg black barta, który doda kolejne 30, 320 jest ok

plusy:
-mocna defensywa, ciężko przebić
minusy:
-mało celowania
-słabe obrażenia, lecz vs. strzelcom jest całkiem sporo

Build dla kogoś kto nie ma czasu, woli się bronić i liczyć na wygraną, generalnie nie polecam dla aktywnych graczy, raczej dla niedzielnego dwu-klikowca.

Doolins, typowa wariacja, (polecam dla żołnierza-> z uwagi na dużą liczbę zdrowia)

Zasada prosta bez rozpisywania w co dawać:
-dajemy wszystko w siłę
-250 umek w celowanie
-reszta siła uderzenia

plusy:
-świetny na graczy unik/cel -> piorą nas na maxa, natomiast my ich też, wejdzie dobrze, przeciwnik ma jak w banku 48
-spore obrażenia, ogromna ilość uniku z doolsa
-ogromna ilość taktyki ( + premka żołnierza)- w defensywie jesteśmy mocni
minusy:
-gracze w odp/refl/siła uderzenia zadają spore obrażenia, większe niż my im.

II. Sprawnośc/cel

-cechy dajemy w sprawność
(dostajemy boost do uniku i refleksu)
-umiejętności: dobijamy 300 siły uderzenia, reszta celowanie

plusy:
-świetny na strzelców z uwagi na spory refleks
-sporo celowania i uniku co daje nam szanse z orkami

minusy:
-mało zdrowia
-mało odporności

Na niżyszch poziomach pojedynków jak najbardziej wskazany, jeżeli nie mamy cullena bakera- docelowego setu, wybieramy itemki, które dadzą nam odporność, celowanie i siłę uderzenia.

b) broń strzelecka

c/u
Celowanie-unik

-Cechy zręczność

Szkoła stara jak moda na sukces, dajemy umiejętności w stosunku 1:2-> 1 umiejętnośc celowanie, 2 w unik. 500 celowania i reszta unik załatwia sprawę.
Strzelanie mamy z cech, jest ono na poziomie +- 200, styka.
Uniku mamy na tyle, że jesteśmy niewidzialni dla słabego przeciwnika z bronią białą.
W tym wypadku polecam set billa doolinsa (ewentualnie wszystko co daje nam w celowanie + unik). Dobry boost do taktyki i zaskoczenia z setu sprawia, że dla kogoś z bronią białą jesteśmy słabo widoczni i samo 200 strzelania daje radę.

celowanie/strzelanie

-cechy w zręczność
-celowanie dobijamy do 390
-strzelanie dobijamy do 380
-reszta w unik

Sety: polecam bakera, więcej daje w odpornośc i refleks. Polega to na tym, że mamy na tyle cela aby zadać pare strzałów, które bolą jak drzazga… w palcu . Unik daje nam szansę na niewidzialnośc wobec orka i strzelca, z tym, że ork nas trafi raz czy dwa, my go częściej i mocniej.
Typowo dla hardkorowców.

plusy:
-wysokie obrażenia
-przyzwoity unik
-wysoka celność
minusy:
-glass cannon-> wysokie obrażenia, i skuteczność, niestety defensywa z uwagi na niską ilość uniku i odp/refx to ryzyko

unik x1000

Build for fun, sprawa izi jak

-cechy sprawność
-umiejętności unik

Sety: polecam doolinsa, dodaje najwięcej do uniku i taktyki.
Celności mamy tyle co babcia po zmroku, ale uniku tyle co szwagier po 0.7 w starciu z naszymi lotkami do darta.

plusy:
-żaden ork nas nie pokona (no chyba, że wariacja orka, ale loteryjnie)
-wysoka skuteczność przeciwko c/u, c/strzelanie

minusy:
-typowa defensywa, nie możemy atakować
-typowo dla 2klikowców i niedzielnych graczy

Sprawa taktyki i zaskoczenia:
Prawdą jest, że taktyka i zaskoczenie dają spore szanse na wygranie pojedynku. Taktyka to typowo defensywna umiejętnośc, ważna gdy jesteśmy atakowani, skaluje się to z zaskoczeniem agresora.
Umiejętność tak niedoceniana jak Perła Chmielowa. Z doświadczenia wiem, że nie warto dawać czegokolwiek w charyzme, natomiast warto być żołnierzem na premce, spory boost do defensywy.

Buildy w stylu zaskoczenie/celowanie nie podaję bo testowałem i nie sprawdził się, wiem, że panuje opinia o zaskoczeniu, że jest świetne- nie sądzę. Polecam w tej sprawie ubierać doolinsa, który sam z siebie jest sporym dodatkiem do żółtych cech.

6. Taktyka! to sie liczy!

Zależność prosta, niestety mało kto na to zwraca uwagę.

Relacja ork -> unik

strzał
Jeżeli jesteś orkiem: ustawiamy celowanie W JEDNĄ STRONĘ, jest spora możliwość, że przy niższej ilości celowania i uniku trafimy. Ten jeden jedyny raz nam wystarczy, spora ilość refleksu i siły uderzenia rekompensuje nam to wszystko.

unikanie

Nie ma większego znaczenia, i tak obrażenia są niższe, polecam pomieszać (przykładowo 1 lewo 2 prawo 3 lewo 4 prawo), i tak jeden nasz cios załatwi sprawę.

Relacja strzelec -> ork

Mamy na tyle celowania, że możemy zrobić gościa na miękko, o ile nas nie trafi .

strzał

Polecam również wszystko w jedną stronę, celowanka mamy na tyle aby trafić

unikanie
Właśnie, to jest sztuka, sporo uniku jest gitara, ale czasami jest to problem, bo przeciwnik ma szczęście .
Polecam mieszać, kto zna dobrze matematyke?
Procentowo szansa na trafienie jest mniejsza o ile nie unikamy w tę samą stronę. Mianowicie: jeżeli unikniemy wszystko w prawo (—>) to przeciwnik ma szansę trafić, jeżeli zmieniamy lewo, prawo, lewo prawo /lewo prawo prawo lewo/ to szansa jest mniejsza.

Po każdym pojedynku polecam zmieniać taktyke, niestety aktywny pojedynkowicz to taki, który siedzi na tw non stop, odpala wzmocnienia i pilnuje zdrowia.

6. To koniec.

Serdecznie Ci dziękuję, że wraz ze mną przebrnąłeś przez ten poradnik, mam wielką nadzieje, ze chociaż w jakimś procencie mogłem Ci pomóc i podpowiedzieć parę kwestii.
Proszę pamiętaj tylko, że wszystkie dane dot. rozdawania umiejętności są oparte na moim doświadczeniu i moich testach, podałem tylko te, które merytorycznie śmigają i dają radę, innych „wariacji” nie podaję, poprostu z uwagi na fakt, że sprawdzają się tylko na danym serwerze.

Pamiętaj też proszę, że w danym przedziale poziomu pojedynków patrzysz kto dookoła Ciebie jak jest ułożony. Jeżeli dajmy na to masz na 250lvl pojedynków w swoim top zasięgu samych orków, to wiadomo, że dajesz w odporność i siłę uderzenia, aby na nich expić i przebijać odporność. Analogicznie, jeżeli są ludzie w unik i celowanie to musisz ich przebić siłą uderzenia i celowaniem, lub większą ilością celowania i strzelaniem- patrząc się kto Cię jeszcze atakuje pobocznie. To wszystko to MATEMATYKA!, Co 100-200 pozycji w rankingu pojedynków (od top 100 jest inaczej-> częściej) trzeba zmieniać, dodawać, odejmować-> w danym momencie kto jest w zasięgu-> pamiętasz jak pisałem, że da się kogoś mocnego pokonać tylko trzeba się pod niego ustawić? O TO CHODZI KOLEGO!.

Pamiętaj też, że każdy serwer jest inny, topka/top 100 pojedynków ma inne buildy i niestety trzeba myśleć, cóż bez tego ani rusz- ale ja wiem, że Ty myślisz i dasz radę! , w końcu szukasz odpowiedzi a’propos pojedynków, a kto szuka nie błądzi.
Nie bój się reskillować, dodawać, odejmować i testować.

Podziękowania dla Premier69
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.