Poradnik fortowy Wojcieszy

Przed bitwą.

Jedynym sposobem przejęcia fortu zajmowanego przez kogoś innego jest zaatakowanie go. Aby to uczynić członek rady miasta musi wyzwać fort na bitwę. W ciągu najbliższych 24 godzin atakujący, oraz broniący powinni stawić się w forcie.

 

Wypowiedzenie bitwy

Jedynie członek rady miasta może wyzwać fort na bitwę. W tym celu musi udać się do fortu. Zaatakowanie fortu kosztuje pomiędzy 3000$, 5000$ lub 10000$ w zależności od rozmiaru fortu. Pieniądze te są zabierane z kasy miejskiej atakującego miasta. Bitwa rozpoczyna się 24 godziny po wyzwaniu fortu.

Zmiany w wersji 1.31

W celu zapobiegania tzw. „fejków”, czyli wywoływania wielu bitew jednocześnie przez jeden sojusz w celu zdezorientowania przeciwnika w aktualizacji 1.31 wprowadzono nowe koszty kolejnych bitew o fort. Każda bitwa wywołana w ciągu 2h podwaja koszt (koszt jest wspólny dla wszystkich miast na serwerze). Poza interwałem 2h nie.

Dołączeni do bitwy

Zapisać się na walkę trzeba w ciągu 24h od wywołania bitwy. Gracze należący do miasta atakującego muszą brać udział w ataku, a osoby z miast należących do fortu muszą brać udział w obronie. Osoby z innych miast mają wybór co do strony starcia (polecam wykonywać rozkazy z harmonogramu).

Gdy fort zostanie zaatakowany, zostaje wysyłany automatycznie raport do wszystkich graczy z miasta atakującego oraz miast w forcie.

Czat i rangi

 

Kiedy zapiszesz się na bitwę zostanie dodany nowy czat. Atakujący i obrońcy mają oddzielny czat. Pokój działa jak czat miasta/sojuszu. Czat zostaje zamykany 3min po zakończeniu bitwy.

Na czacie może pisać każdy, lecz czasami się zdarza, że generał/kapitan pozwala pisać tylko od jakiejś rangi w górę (komenda /right).

rangi

Generał- ranga w ataku jest przyznana dla radnych i założycieli. W obronie tylko dla założycieli.

Kapitan- dostają radni i założyciele z miasta właścicieli fortu, oraz z innych miast, które są w sojuszu z właścicielem.

Pozycja

Aby ustawić się na pozycji klikamy raz LPM na czerwone pole jeśli atakujemy lub niebieskie jeśli bronimy. Drugie kliknięcie dajemy gdzie chcemy (polecam stosować się do harmo) i jest to pozycja docelowa. Twoja postać za wszelką cenę będzie chciała dojść do tej pozycji. Jeśli jesteś on-line możesz zmieniać tą pozycje docelową. Jeśli więcej niż jedna osoba da pozycję docelowo na to samo miejsce będzie brane pod uwagę.

  1. Czy twoje miasto należy do fortu
  2. Kolejność wyboru tego miejsca.

Jeśli nie wybierzesz, żadnej pozycji startowej zostaniesz ustawiony w losowym miejscu (atak miejsce czerwone, obrona niebieskie).

Jeśli chcesz brać udział w bitwie to o godzinie w której rozpoczyna się bitwa musisz być w forcie. Podczas bitwy nie możesz wykonywać żadnych pracy itp.

 

Sektory i pola

Mapa składa się z sektorów i pól. W jednym sektorze mogą znajdować się gracze tylko jednej strony. Podczas bitwy można zmienić sektor na inny jeśli nie jest zajęty przez wroga. Jeśli nikogo nie ma w danym sektorze jest on neutralny. Niektóre sektory mają specjalne właściwości.

Strzelanie

Strzelamy automatycznie do najbliższego przeciwnika którego widzimy. Jeśli masz zaznaczony sektor docelowy to będziesz starał strzelać do osoby znajdującej się w tym sektorze. Możemy strzelać tylko do osób które widzimy (osoby które nie znajdują się na poszarzałym polu). Większe prawdopodobieństwo trafienie jest wtedy gdy wróg jest blisko (liczą się pola). Odległość nie ma znaczenia na zadane obrażenia. Strzelamy z broni fortowych. Nie możemy zadać więcej obrażeń niż 1/3 maksymalnego hp. przeciwnika. Zwiększyć obrażenia możemy poprzez takie przedmioty jak

obrazenia2

 

 

 

Wymiana ognia

Wiele czynników ma wpływ na to czy trafisz przeciwnika czy nie. Ważne są umiejętności twoje jak i przeciwnika, ale także twoja pozycja, odległość i odrobina szczęścia. Umiejętności

W walce o fort ważne jest wyłącznie 5 umiejętności.

  • Dowodzenie jest brane pod uwagę podczas strzelania, a także podczas unikania strzału.
  • Celowanie jest brane pod uwagę wyłącznie gdy do kogoś strzelamy.
  • Unik jest brany pod uwagę wyłącznie wtedy, gdy staramy się uniknąć strzału.
  • Chowanie się jest brane pod uwagę w przypadku obrońców, gdy starają się strzelić, lub uniknąć strzału.
  • Wytrzymałość jest brana pod uwagę w przypadku atakujących, gdy starają się strzelić, lub uniknąć strzału.

Tak więc przy każdej próbie strzału, lub próbie uniknięcia strzału brane pod uwagę są dokładnie 3 umiejętności.

Wzór fortowy:

b=x^0.6+y^0.4+z^0.5+n+m+o

gdzie:

  • ^ – potęga ()
  • b – bonus
  • x – punkty umiejętności za wytrzymałość/chowanie się
  • y – punkty umiejętności za celowanie/unik
  • z – punkty umiejętności za dowodzenie
  • n – bonus za sektor w którym stoimy
  • m – stały bonus zależny od tego czy celujesz czy unikasz strzału (gdy celujesz m=25, a gdy unikasz m=10)
  • o – bonus klasy postaci

Wzór na dodatkowe obrażenia:

obrażenia + (obrażenia * dowodzenie / max HP)

Wzór na absorpcje obrażeń:

300 * (wytrzymałość lub chowanie się) / max HP

 

Sektory specjalne

Fort posiada sektory które dają dodatkowe bonusy. Aby otrzymać te bonusy musisz stać w sektorze który posiada te bonusy.

Wieża

Aby skorzystać z bonusów wieży trzeba stanąć na niej. Każda klasa ma własną wieże, jeśli stoisz na nieodpowiedniej baszcie nie dostajesz bonusu klasowego, tylko podstawowy bonus wieży.

Mur

Mur dodaje wszędzie taki sam bonus.

Bonus –> poziom muru

  • +2 bonus od poziomu 1
  • +4 bonus od poziomu 2
  • +6 bonus od poziomu 3
  • +8 bonus od poziomu 4
  • +10 bonus od poziomu 5

Budynki

Jeżeli stoisz na budynku otrzymujesz bonus +3.

Obszar flagi

Na tych czterech polach otrzymujesz ,,karne bonusy”. Tracisz umiejętność ukrywania się lub wytrzymałości i otrzymujesz karę 4pkt.

Flaga

W sektorze flagi każdy gracz otrzymuję największą możliwą karę. Tracisz umiejętność ukrywania się lub wytrzymałości a także wartość dowodzenia i otrzymujesz karę 8 punktów.

Przedmioty które dodają bonusu

ATAK

atak

OBRONA

obrona

 

Kolejność ruchu i strzałów

Gracz na początku oddaje strzał a następnie wykonuje ruch w czasie jednej rundy. Kolejność wykonywanych czynności przez graczy jest ustalona według następującej zasad:

  • Obrońcy rozpoczynają akcje w danej rundzie przed atakującymi.
  • Gracze z wyższą rangą wykonują akcje przed tymi z niższą
  • Członkowie sojuszu wykonują akcje przed wolnymi strzelcami.

Jeżeli dwóch graczy ma takie samo pierwszeństwo ruchu po spełnieniu trzech głównych warunków, ruch przyznawany jest graczowi z wyższym dowodzeniem, następnie z większą wytrzymałością, potem z wyższym unikiem a na samym końcu graczowi z niższym ID.

Bonusy

Dowodzenie0.5 + Umiejętność 20.4 + Umiejętność 30.6+ bonus sektora + specjalny bonus + domyślny bonus

Gdzie:

  • Umiejętność 2 to celowanie lub unik
  • Umiejętność 3 to wytrzymałość lub chowanie się
  • Bonus sektora to specjalny bonus za stanie na wybranym polu (patrz wyżej)
  • Specjalne bonusy to między innymi bonusy za klasę postaci
  • Domyślny bonus to 25 celowania i 10 uniku.

Bonusy klas postaci

Żołnierz

[ Dowodzenie * (0.25x + 1) ]0.5 + Umiejętność 20.4 + Umiejętność 30.6+ bonus sektora + specjalny bonus + domyślny bonus

 

Gdzie:

  • Wszystkie bonusy standardowe
  • x to bonus dla graczy w otoczeniu żołnierza (włącznie z nim samym)
  • 2x to bonus dla graczy w otoczeniu żołnierza posiadającego premium (włącznie z nim samym)

Robotnik

( Dowodzenie0.5 + Umiejętność 20.4 + Umiejętność 30.6)+ bonus sektora * 1.3y + specjalny bonus + domyślny bonus

Gdzie:

  • Wszystkie bonusy standardowe
  • y wynosi 1 bez premium i 2 z premium

 

Inne klasy
Inne klasy nie mają bezpośrednich bonusów do umiejętności. Poszukiwacz przygód ma 25% szans po dwóch trafieniach (w siebie), aby otrzymać odporność na pozostałe obrażenia w rundzie. Bonus zawadiaki dotyczy tylko standardowego wzoru.

Wynik bitwy o fort

Bitwa o forty skończy się jeżeli:

  • Obrońcy przetrwali 55 rund
  • Polegli wszyscy obrońcy
  • Polegli wszyscy atakujący
  • Atakujący utrzymali flagę przez 5 rund

Konsekwencje

Każdy gracz może odczytać w raporcie co działo się podczas bitwy. Może np. zobaczyć kto zadał najwięcej obrażeń, kto omdlał.

Jeżeli atakujący wygrają bitwę, to przejmą fort. Poprzedni właściciel nie będzie miał do niego dostępu.

Jeżeli omdlejesz w czasie bitwy o fort:

  • zostaniesz przeniesiony do hotelu w twoim mieście;
  • tracisz swoją gotówkę;
  • tracisz swoje punkty Energii;
  • Możesz zostać wyzwany na pojedynek przez następne 48 godzin;
  • Możesz wyzywać innych graczy na pojedynek w ciągu najbliższych 48 godzin.

Jeżeli przeżyjesz bitwę o fort:

  • będziesz się znajdował w forcie;

Nagrody

Otrzymujesz punkty doświadczenia (maksymalnie 4500 XP). Ilość zależy od twojego poziomu, od tego ile zadasz obrażeń, ile czasu przetrwasz w bitwie i od tego czy twoja strona wygrała, czy przegrała bitwę. Punkty otrzymasz nawet jeżeli omdlejesz.

Obligacje Union Pacific

Od wersji 1.35 można otrzymać za bitwy maksymalnie 27 OUP:

  • 1 OUP za udział
  • 1 OUP za wygraną
  • do 9 OUP za specjalne osiągnięcia
  • do 10 OUP za wkład w bitwę (trafienia, uniki, obrażenia, omdlenia)
  • do 6 OUP za bycie online

 

Poradnik został napisany przez gracza Wojcieszy przy pomocy informacji z wiki.

 

 


 


Jeśli kopiujesz zawartość  strony, proszę wstaw link z którego to kopiowałeś. Napracowałem się nad tym wszystkim.

thewest.1.ufacebook

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.